Wij bieden complete webhosting voor een goedkope prijs!

 
 

Nieuwe hosting tools online !

 
Geplaatst door Mangelot Hosting op februari 9, 2016

Simpele tools voor snellere en betere ondersteuning.

Afgelopen maanden hebben wij naar support aanvragen gekeken van onze klanten, hier kwamen bepaalde kenmerken naar voren waar wij veel tijd aan kwijt zijn terwijl de oorzaak veelal bij de klant ligt.

Een percentage (+/-) overzicht van support afdeling veel voorkomende problemen:

  • 10% website offline? (oorzaak niet bij ons)
  • 10% RBL controle? (oorzaak niet bij ons)
  • 5% DNS Records setup (oorzaak niet bij ons)
  • 75% Overige support
Hosting Tools: lookup  rbl check  online check

Gezien de bovenstaande percentages kunnen wij ong. 25% support besparen op de eerste 3 (grootste) groepen waar de oorzaak niet in ons netwerk ligt. Deze kostbare tijd kunnen wij beter gebruiken voor een snellere ondersteuning voor klanten met gecompliceerde problemen of voor de verdere verbetering van onze diensten. Daarom hebben wij meerdere hosting tools ontwikkeld om de klant zo sneller van dienst te zijn bij het oplossing van hun problemen. Hieronder treft u enkele vragen aan onze support afdeling en onze oplossings tool hiervoor.

Enkele voorbeelden van vragen aan onze support afdeling:

Hosting tool: Website online?

Klant vraag: Mijn website is niet online voor mij en mijn bezoekers, wat is er aan de hand!

Het blijkt dat de klant geblokkeerd is zijn of haar ipadres in onze firewall. i.v.m. meerdere foutieve verbindingen.
Klant kan hierdoor niet bij zijn pagina en komt op een Mangelot Hosting vangpagina terecht.
(De rest van de website bezoekers komen uiteraard wel gewoon bij zijn pagina, maar dat weet de klant niet).

N.b. Het deblokkeren van het IP-adres kan overigens al langer en gemakkelijk in uw account op onze website (menu ondersteuning).

Onze oplossing: De website online check bekijk realtime of uw website (of die van anderen) online is.

Website online check

Hosting tool: RBL controle?

Klant vraag: Mijn email wordt niet afgeleverd of komt in een spamfolder.

Klant staat met zijn huis of werk ipadres (bijv. KPN + dochters, ZIGGO) op een RBL lijst (spamlijst),
hierdoor komt zijn email niet (of in de spamfolder) aan bij andere providers die de email filteren op RBL antispam technieken.

Onze oplossing: De Multi RBL controle bekijk realtime uw ip op een blokkering.

Multi RBL controle

Hosting tool: DNS Lookup?

klant vraag: Ik heb een dns record aangemaakt maar ik kan hem nog niet gebruiken?

Bij het aanmaken van een DNS record kan het meerdere uren duren (ook wel genoemd: dns propagatie) voordat een dns record wereldwijd bekent is. wereldwijd maken dns servers zoals die van uw provider gebruik van een dns cache (zodat ze niet elke domeinnaam opnieuw aanvragen) zolang de cache tijd (ook wel genaamd: Time To Live (TTL)) niet verstreken is zal de dns records dus nog niet opgehaald worden en blijven de oude records actief.

Onze oplossing: De DNS Lookup bekijk realtime de records van uw domeinnaam.

DNS records lookup

De hierboven genoemde tools zijn ontwikkeld om de dienstverlening nog beter te maken en zijn vanaf heden te vinden in het hoofdmenu (TOOLS) op onze website.