Simpele tools voor snellere en betere ondersteuning.
Afgelopen maanden hebben wij naar support aanvragen gekeken van onze klanten, hier kwamen bepaalde kenmerken naar voren waar wij veel tijd aan kwijt zijn terwijl de oorzaak veelal bij de klant ligt.Een percentage (+/-) overzicht van support afdeling veel voorkomende problemen:- 10% website offline? (oorzaak niet bij ons)
- 10% RBL controle? (oorzaak niet bij ons)
- 5% DNS Records setup (oorzaak niet bij ons)
- 75% Overige support
Enkele voorbeelden van vragen aan onze support afdeling:
Hosting tool: Website online?
Het blijkt dat de klant geblokkeerd is zijn/haar ipadres in onze firewall. i.v.m. meerdere foutieve verbindingen. Klant kan hierdoor niet bij zijn pagina en komt op een Mangelot Hosting vangpagina terecht. (De rest van de website bezoekers komen uiteraard wel gewoon bij zijn pagina, maar dat weet de klant niet).N.b. Het deblokkeren van het IP-adres kan overigens al langer en gemakkelijk in uw account op onze website (menu ondersteuning).
Onze oplossing: De website online check bekijk realtime of uw website (of die van anderen) online is.Website online check
Hosting tool: RBL controle?
Klant staat met zijn huis of werk ipadres (bijv. KPN + dochters, ZIGGO) op een RBL lijst (spamlijst), hierdoor komt zijn email niet (of in de spamfolder) aan bij andere providers die de email filteren op RBL antispam technieken.
Onze oplossing: De Multi RBL controle bekijk realtime uw ip op een blokkering.Multi RBL controle
Hosting tool: DNS Lookup?
Bij het aanmaken van een DNS record kan het meerdere uren duren (ook wel genoemd: dns propagatie) voordat een dns record wereldwijd bekent is. wereldwijd maken dns servers zoals die van uw provider gebruik van een dns cache (zodat ze niet elke domeinnaam opnieuw aanvragen) zolang de cache tijd (ook wel genaamd: Time To Live (TTL)) niet verstreken is zal de dns records dus nog niet opgehaald worden en blijven de oude records actief.
Onze oplossing: De DNS Lookup bekijk realtime de records van uw domeinnaam.DNS records lookup
De hierboven genoemde tools zijn ontwikkeld om de dienstverlening nog beter te maken en zijn vanaf heden te vinden in het hoofdmenu (TOOLS) op onze website.